Worden de inzichten en methodes te weinig in de praktijk toegepast?
Kunnen cursisten vaak niet alle sessies bijwonen en missen ze dus onderdelen?
Ik herinner me nog de dag dat ik startte met het geven van trainingen 'selfcoaching' in bedrijven in 1997. Het waren fysieke sessies, gespreid over een aantal weken. Al snel merkte ik dat de aangeleerde methodes te weinig werden ingeoefend en ik maakte opnames op cassettes zodat men nadien met audio kon oefenen. De technologie veranderde en na een paar jaren werden het cd's en daarna een app. Dit bood extra mogelijkheden met enkele korte video's die de theorie samenvatte. De deelnemers maakten gretig gebruik van deze ondersteuning, maar toch hoorden we vaak 'het is jammer dat we elkaar niet meer zullen zien, want ik heb zoveel aan de ervaringen van anderen en de tips die je telkens weer bij geeft. Het is ook een 'stok achter de deur' om er mee verder te doen".
We trachtten dit op te vangen met extra follow-up sessies, maar de laatste 10 jaar wordt het steeds moeilijker om voor iedereen een geschikt moment te vinden. Te druk, te ver, te vroeg, te laat, ....
Enerzijds zagen we zelf de nood aan een continu proces, maar anderzijds zorgde dit voor een hoger kostenplaatje en kon het steeds moeilijker praktisch georganiseerd worden.
We vonden het een hele uitdaging:
1/ de kracht van een live fysieke training /workshop behouden
2/ het leereffect exponentieel verhogen en blijvend maken
3/ laagdrempelig in gebruik
4/ financieel voordeliger voor bedrijven
Daarom besloten we toch een online platform te bouwen waar we alle noodzakelijke elementen in konden voorzien.
1/Traditionele klassikale trainingen op maat van je uitdagingen
Verandering vergt immers continuïteit en herhaling.
2/ Leren à la carte met een uitgebreide bibliotheek aan uiteenlopende online thema trainingen
3/ Doorlopende ondersteuning
4/ Maandelijkse live online Q&A sessies
5/ Elke maand een nieuwe focus training,
Offline trainingen
Altijd een stapje voor.